Om u snel en eenvoudig van dienst te zijn, kunt u in het IJsselland Ziekenhuis contact opnemen met uw zorgverlener via de app BeterDichtbij. Op deze pagina leest u meer over de app en hoe u deze kunt gebruiken.
Uw zorgverleners dichtbij, waar u ook bent. Met de BeterDichtbij app heeft u eenvoudig digitaal contact met uw eigen zorgverleners. Veilig en betrouwbaar en op ieder moment. Zo kunt u altijd uw vragen stellen. En de informatie over uw zorg of behandeling ontvangen en in alle rust nalezen. Al bijna een miljoen mensen in Nederland gebruiken BeterDichtbij. Ook het IJsselland Ziekenhuis stelt BeterDichtbij aan u beschikbaar.
Veel gestelde vragen
- Is BeterDichtbij betrouwbaar?
-
Als het gaat om uw gezondheid, dan is het natuurlijk heel belangrijk dat u uw vragen in een beveiligde omgeving kunt stellen. En dat u er zeker van bent dat wat u deelt, niet in verkeerde handen valt. Daar kunt u op rekenen bij BeterDichtbij.
- Hoe installeert u BeterDichtbij?
-
Heeft u een e-mail met een uitnodiging ontvangen? Dan kunt u de app downloaden op uw mobiele telefoon en uw registratie doorlopen. Om BeterDichtbij te downloaden en te installeren, volgt u de stappen in de video hieronder. De stappen staan ook in de BeterDichtbij folder.
Bekijk deze video over het activeren van BeterDichtbij.
- Waarvoor gebruikt u BeterDichtbij?
-
Met de BeterDichtbij app kunt u:
- Makkelijk vragen, foto’s en bestanden uitwisselen over uw zorgvraag. U stuurt eenvoudig en direct een berichtje, foto, of plaatje via BeterDichtbij. Ook kunt u bestanden en PDF's uit andere apps veilig uitwisselen met uw arts. Let op: het mag nooit een spoed vraag zijn, die zal altijd telefonisch gedaan moeten worden.
- Beeldbellen met uw zorgverlener. Gewoon vanaf uw mobiele telefoon, beeldbellen met uw zorgverlener. Uw zorgverlener kan u hiervoor uitnodigen als u de BeterDichtbij app gebruikt.
- Betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte vinden. De betrouwbare informatie van Thuisarts.nl en Apotheek.nl is beschikbaar via BeterDichtbij. Zo kunt u altijd informatie over gezondheid, ziekte en medicijnen uitwisselen en nalezen via de BeterDichtbij app.
- Wat is het verschil tussen BeterDichtbij en Mijn IJsselland?
-
Mijn IJsselland is uw online dossier én afsprakenkaart. Via dit digitale patiëntenportaal kunt u ook online vragenlijsten invullen en uw eigen gegevens wijzigen.
BeterDichtbij is een app die u installeert op uw telefoon zodat u eenvoudig contact krijgt met uw arts of zorgverlener. U een korte vraag kunt stellen aan de zorgverlener, beeldbellen met uw eigen arts of zorgverlener (beeldbelafspraak i.p.v. bezoekafspraak); betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte vinden, uw uitslag nog eens nalezen of eigen data insturen.
- Heeft u hulp nodig bij het gebruik van BeterDichtbij?
-
Onze medewerkers van de afdeling Patiëntenvoorlichting helpen u graag verder. U vindt hen in de hal van ons ziekenhuis. Zij zijn aanwezig van maandag tot en met donderdag tussen 9.30 uur en 16.00 uur. U kunt hen ook bellen: 010 2585137 of e-mailen patientenvoorlichting@ysl.nl.
Kunt u niet meer inloggen in de app of heeft u andere technische problemen? Neemt u dan contact op met de servicedesk van BeterDichtbij. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 17.30 uur op telefoonnummer 085 - 273 53 98 of per e-mail service@beterdichtbij.nl.
Neem ook even een kijkje bij de veelgestelde vragen. Misschien staat het antwoord op uw vraag daar al bij.
- Hoe werkt beeldbellen met BeterDichtbij?
-
- In deze video (Beeldbellen met uw eigen arts via BeterDichtbij – BeterDichtbij) wordt u uitgelegd hoe u kunt beeldbellen. U leest het ook rustig na in deze folder (Instructieflyer Beeldbellen).
Voorbereiding beeldbelafspraak (doet u dit enkele dagen vooraf).
Uw arts of andere zorgverlener plant met u een beeldbelafspraak in. De volgende 5 punten zijn belangrijk ter voorbereiding:
- U heeft de BeterDichtbij app geactiveerd op uw mobiele telefoon of tablet en u heeft een actief gesprek met de betreffende zorgverlener.
- U heeft de BeterDichtbij app toestemming gegeven voor het toesturen van meldingen (notificaties) en toegang tot uw microfoon en camera. Zie hier hoe u dit doet.
- Uw telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand en ook niet op niet-storen.
- Een werkende internetverbinding (bij voorkeur via wifi of anders via 4G).
- Een omgeving waarin u rustig kunt bellen.
Let op: u kunt niet beeldbellen met uw zorgverlener via de computer, maar alleen met een mobiele telefoon of tablet waar de BeterDichtbij app goed op is geactiveerd.
- Kost BeterDichtbij geld?
-
Steeds meer zorg gaat via telemonitoring. Telemonitoring heet soms ook thuismonitoring, telebegeleiding of zorg-op-afstand. U maakt hierbij gebruik van een app waarin u bijhoudt wat uw klachten zijn, of waarin u zelf communiceert met uw zorgverlener. Deze informatie gaat vaak direct naar uw zorgverlener. Omdat u gebruik maakt van zorg-op-afstand, hoeft u minder vaak naar het ziekenhuis.
Met deze informatie kan uw zorgverlener uw behandeling goed in de gaten houden en zo nodig aanpassen. Ook kan de zorgverlener op maat gemaakte tips geven die uw herstel zullen versnellen.
- Krijgt u zorg – op – afstand?
-
Vanaf 1 januari 2023 kunnen ziekenhuizen de kosten voor zorg – op – afstand zelf declareren bij zorgverzekeraars. U hoeft hiervoor niks te doen. Deze zorg wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering, maar valt wel onder uw eigen risico.
De app van BeterDichtbij is wel gratis.
- Folders